Ćwiczenia na nogi w domu – Trening nóg w domu bez sprzętu

Dobre białko to podstawa Whey Protein AllNutrition

W dzisiejszych czasach na sporą uwagę zasługuje dbanie o zdrowie oraz odpowiednie inwestowanie swojego czasu w budowanie dobrej kondycji fizycznej. Wielu nam jest znane powiedzenie, że w „zdrowym ciele żyje zdrowy duch” i warto pamiętać, że forma przekłada się na wiele płaszczyzn prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Wciąż poszukujemy coraz to nowszych metod treningu, mężczyźni podążając za trendami budowania masy mięśniowej, nierzadko związanymi z wielogodzinnym wylewaniem siódmych potów, dźwigając sztangę z odpowiednim obciążeniem. Kobiety, częściej wybierając nieco słabsze wersje, choć wciąż skuteczne.

Jaki trening dostosować do swoich potrzeb bez sprzętu?

Otóż świetnym rozwiązaniem jest skupienie swojej uwagi na możliwościach oraz korzyściach używania do treningu ciężkości własnego ciała. Taki trening nie wymaga od nas stosowania hantli, sztang, gum czy piłek a skuteczność ćwiczeń nadal pozostawia namacalne i szybkie efekty.

Ćwiczenia na nogi w domu

Sprawdź, jak mało potrzeba do tego, aby już dziś poczuć wpływ odpowiednio dobranych ćwiczeń na swoją sylwetkę. Chcąc wymodelować i wysmuklić nogi bardzo skutecznym ćwiczeniem jest „dźwiganie” własnego ciała poprzez unoszenie go na palcach, z uwzględnieniem napięcia brzucha. Pozostając w pozycji stojącej, łączymy pięty i napinając mocno nogi stajemy na palcach w miarowym tempie, następnie kontrolowanym ruchem powracamy do pozycji wyjściowej, nie zapominając o spinaniu pośladków, dla uzyskania dodatkowych rezultatów. Takie ćwiczenie powinno trwać przynajmniej 5-10 minut. Jest dość intensywne, dlatego jeśli czujesz zbyt mocne napięcie w mięśniach nóg, zwolnij i rób krótkie przerwy około 10-sekundowe po każdej minucie ćwiczenia.
Ćwiczenie numer 2 to ułożenie ciała na macie w pozycji „table top”. Podpierając się na ramionach, wyciągniętą aż po same końce palców prawą nogę unosimy solidnie zamiennie w górę oraz w dół i kontynuujemy ćwiczenie przez 5 minut na jedną nogę, kolejno przechodząc do pracy nad drugą. Podobnie, warto również zrobić serię z palcami naciągniętymi na siebie czyli w tak zwanej pozycji „flex”. W takim układzie popracujemy nieco mocniej nad mięśniami kulszowo-goleniowymi.
Ćwiczenie numer 3 opiera się na unoszeniu nogi w pozycji leżącej bocznej, gdzie jedna kończyna pozostaje na macie, a drugą napinamy kierując ją w górę i dół.

Trening nóg w domu bez sprzętu potrafi przynieść niesamowite efekty

Warto pamiętać, że zaledwie kilka minut dziennie, poświęconych takiemu treningowi, pozwoli nam na uzyskanie wymarzonego kształtu nóg, mięśnie staną się smuklejsze, wydłużone a nasza ogólna kondycja wydolnościowa poprawi się diametralnie. Do dzieła!

Najpierw masa, potem rzeźba Mass Activator AllNutrition

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *