Jakich owoców i warzyw nie jeść przed snem?

Dobre białko to podstawa Whey Protein AllNutrition

Zdrowe, smaczne i niskokaloryczne- takie przymiotniki nasuwają nam się do głowy jako pierwsza myśl, gdy słyszymy określenie „warzywa i owoce”. Bogate źródło składników odżywczych, witamin i składników mineralnych. Obowiązkowy element zdrowej diety i odpowiednio zbilansowanego posiłku. Jednak czy warzywa i owoce to doskonałe rozwiązanie na posiłek o każdej porze dnia? Czy jedzenie ich na kolacje albo jako przekąskę tuż przed snem to oby na pewno dobry pomysł?

Pozytywny wpływ warzyw i owoców na organizm człowieka.

Warzywa i owoce są ważnym źródłem składników odżywczych, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Świeże warzywa i owoce to bogactwo zawartych w nich witamin i składników mineralnych, które ciężko dostarczyć organizmowi pod inną postacią. Doskonale wpływają na zachowanie zdrowia i szczupłej sylwetki. Spożywane w odpowiedniej ilości wzmacniają układ odpornościowy człowieka i chronią przed wieloma chorobami.

Czy owoce to dobry pomysł na wieczorną przekąskę?

Owoce, mimo tego, że w swoim składzie mają dużo witamin, minerałów i błonnika są też źródłem dużej ilości cukrów prostych: sacharozy i fruktozy. Fakt ten sprawia, że spożywanie owoców tuż przed położeniem się do łóżka to nie najlepszy pomysł zwłaszcza dla tych osób, które starają się prowadzić zdrowy tryb życia. Nadmiar cukrów, nawet jeśli są to naturalne cukry zawarte w owocach, może prowadzić do odkładania się tkanki tłuszczowej. Warto zaznaczyć również, że cukier bardzo szybko podnosi poziom glukozy we krwi, prowadzi to do zastrzyku energii, który szybko pojawia się po zjedzeniu posiłku z jego zawartością, dlatego spożywanie owoców bezpośrednio przed położeniem się do łóżka może przyczyniać się do problemów z zaśnięciem. Duża zwartość cukru może prowadzić do ich fermentacji w jelitach, co prowadzi do występowania nieprzyjemnych i uciążliwych wzdęć. Wszystkie te czynniki sprawiają, że owoce spożywane w porze wieczornej negatywnie wpłyną na jakość snu, dlatego warto ich unikać.

Kreatyna TOP 1 Creatine Muscle Max AllNutrition

Jakich owoców nie należy jeść wieczorem?

Należy zaznaczyć, że nie trzeba wystrzegać się spożywania wszystkich owoców. Należy po prostu jeść je z głową i odpowiednią ich ilość. A niektóre z nich spożywać o innej porze dnia niż wieczór. Wybierając owoce na wieczorną przekąskę, należy wybierać takie, które zabierają mało kalorii i mają niski indeks glikemiczny. Wieczorami najlepiej nie spożywać takich owoców jak: banan, mango, winogrono, czy też daktyle lub figi.

Warzywa można jeść, kiedy się chcę i ile się chcę. – prawda, czy mit?

Mit. Spożywanie nadmiernej ilości warzyw zwłaszcza wieczorem, tuż przed pójściem spać to nie najlepszy pomysł. Wynika to z faktu, że warzywa zawierają dużą ilość błonnika, szczególnie tego nierozpuszczalnego i nietrawionego przez kwasy żołądkowe. Błonnik ten spożywany w nadmiarze długo zalega w jelitach, powodując dyskomfort i problemy z trawieniem oraz wzdęciami.

Jakich warzyw nie należy spożywać przed snem?

Warzywa, które w swoim składzie zawierają dużą ilość wspomnianego wyżej błonnika, a tym samym są nieodpowiednie do wieczornego podjadania to: kalafior, kapusta, brokuł, kalafior, cebula oraz warzywa strączkowe, a także pomidor i szpinak.

Najpierw masa, potem rzeźba Mass Activator AllNutrition

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *